dinsdag 29 mei 2012

Dag 9 : Château Rocheux - Amboise : 76km

Wel effe heet vandaag! Gelukkig redelijk snel kunnen fietsen, en hier om 13 uur aangekomen. Lekker en uitgebreid geluncht,en nu wat orde op zaken stellen. Had vanmorgen heerlijk ontbijt op het kasteel.Imagine, tafelte met zo'n zicht, zonnetje in de rug. Zevende hemel. En ik betaalde voor diner (vier gangen, met halve fles wijn), overnachting en ontbijt in totaal 65 €! Ongelofelijk. Nou goed. Heb nog een paar fotootjes over: van Vendôme, onderweg en natuurlijk de overgang van de tweede grote rivier, de Loire! En voor Lieve stopte ik aan een veld klaprozen. Ze heeft iets met klaprozen, maar je zal haar zelf moeten vragen wat! Ik heb nog steeds geen zadelpijn, de conditie verbetert, de hellingen nijpen nog natuurlijk (zo een van 10% gekregen vandaag, en dat is verdomme veel... die neem ik tegen.... 6 per uur, maar ik neem ze). Ik kom enkel vriendelijke mensen tegen, velen komen spontaan een klapke doen en vragen van waar ik kom en waar ik heenga, en steevast zeggen ze dat ze dat ook wel zouden willen doen. Doen! antwoord ik hen dan, want het is ronduit zalig. Ik doe trouwens niet veel op. Had, zoals velen weten, een deel van mijn postzegels verkocht om dit te kunnen betalen, en eigenlijk had ik al wat teveel, méér dan genoeg om royaal te kunnen leven. Maar ik ga veel over hebben, want uiteindelijk hoef ik niet veel. Vanmiddag een berg spaghetti gegeten, zoals Jaak zou zeggen, met een liter water en een halve fles Saumur Champigny (heerlijk rood wijntje van hier), stukje kaas en bolletje ijs. Op terrasje, met zicht op kasteel. Heerlijk. Zo, mijn fietsje ga ik vandaag laten rusten, en mezelf ook, en morgen enkel naar Tours, 25 km amper. Dagje vrij, en Klo komt 's avonds, dus ik moet proper zijn!

2 opmerkingen:

  1. was dat werkelijk je ontbijttafeltje?
    Lijkt zo uit een reisbrochure te komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, vond ik danig idyllisch dat ik er fotootje van maakte. De zon zat net goed, het licht buiten ook. Het was heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen