donderdag 24 mei 2012

Dag 4 : Saint Quentin -Compiègne: 74,18km

Ja, redelijk snel, maar het was ook redelijk gemakkelijk: geen strakke heuveltjes en rustige banen. Heerlijk. Je moet de fotootjes maar bekijken, van het canal latéral de l'Oise, het stadhuis van Noyon, dat van Compiègne, maar ik heb ook nog een foto van een pelgrim uit de basiliek van Saint Quentin. Deze middag ben ik ook de wagon van de wapenstilstand 14-18 en van de overgave van Frankrijk aan Hitler. Dus je mag er zo'n 15 km bijdoen, en ik heb dus vandaag 90 km gereden. Geert heeft me goede stretchoefeningen geleerd, en ook hoe ik mijn nek moet bewegen. Zadelpijn heb ik nog niet. Verwondert me niet: ik heb na 33 jaar bureauwerk voorzeker veel eelt op mijn gat,en dat moet ik er eerst afrijden. De dag begon anders niet goed: na een kwartier rijden krijg ik telefoon van hotel om te zeggen dat ik mijn creditkaart vergeten was. Maar 't strafste is dat die man mij is tegemoet gereden met de kaart! Vanmiddag aangekomen in hotel dat er niet uitziet: ze zijn volop aan het werken, ik breek er bijna mijn benen over de draden en de kalk in de gang, de wc heeft geen bril, de douche hangt niet vast, maar het zijn de liefste mensen van de wereld. Een stel Marokkanen die het hotel recentelijk hebben overgekocht. Ongelofelijke charme. Ze hebben me trouwens fel geholpen,want ik was telenet en mijn blog kwijt (vandaar zo laat vandaag), en ik heb wel een half uur met Oumar aan de lijn gehangen, de computer van het hotel geprobeerd, en die mannen lieten dat allemaal doen.  Dus: einde goed al goed. En nu ga ik stukje eten. Morgen is zware dag. Men kondigt mij zes klimmen aan. Ik ben zinnens om 70 km te rijden (heb een chambre d'hote besteld), en zal deze keer dus zeker niet rond de middag aankomen! Ben zeer benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten