woensdag 23 mei 2012

Dag 3 : Cambrai - Saint Quentin: 49 km

Nou, dit was een vluggertje. Was hier al vanmiddag, en heb dus heel relaxed kunnen eten op de grote markt, terrasje, met een actieve  beiaard van het prachtige stadhuis als begeleider. Een millefeuille de foie gras, gevolgd door filets de caille aux cerises met penne, gevolgd door een flan van de chef, en dit alles overgoten met een paar blonde Leffe's van het vat. Een absolute heerlijkheid voor... exact 20 €.  Het eerst wonder op weg naar Compostella! Maar goed, vanuit Cambrai kan je het jaagpad volgen langs het kanaal naar Saint Quentin. De routewijze gaf dat niet aan, maar de garçon van het hotel had gezegd dat dit de ideale weg was. Als ik die vent nog eens tegenkom, knoop ik hem op. Het jaagpad verengt na een paar kilometer, en wordt een nauwelijks te berijden wegje aan de rand van het kanaal (opletten dus want effe mis = het water binnen), en dat voor een kilometer of vijf.  Gelukkig aansluiting kunnen vinden op de route, en zo redelijk snel en gemakkelijk in Saint Quentin geraakt. Zeer stemmig centrum, en mijn hotel is schitterend gelegen. Kamer op de binnenkoer, en weer eentje met groot bad: zalig voor de ontspanning straks. Ga nu wat rondwandelen. Het weer was mistig vanmorgen, tot hier zelfs, maar gaandeweg trok hij op tijdens de lunch, en bij de koffie was het volle zon. Nog steeds alles kits dus. Ik weet wel: geen zware dag vandaag, maar overmoedige krachten wat doseren is geen slecht gedacht, denk ik. Ik voel me heerlijk, de gelukkigste mens op aarde. Ik ga nu proberen wat foto's bij te voegen:
1. bij de Dender in Saint Acren, groet de eenzame fietser de eenzame visser  2. het kanaal van Saint Quentin in Cambrai  3. de garçon zijn zgn. asfaltweg langs het kanaal 4.  de zalige rust van een mistig zicht 5. het stadhuis van Saint Quentin.  Hopelijk lukt het...!

1 opmerking:

  1. Leuk je daarnet te horen! en de beiaard, niet te vergeten!

    bijzonder leuk te horen dat t zo goed gaat. Keep it up!

    Hier geen mist, en ook in Barcelona geven ze schitterend weer. Dus dat worden enkele dagen puur genieten!

    Dikke zoen, dat elke dag zo vlot mag gaan!

    BeantwoordenVerwijderen