zondag 27 mei 2012

wat uitleg bij foto's...

Wanneer ik begin met tekst, kan ik er foto's bijplaatsen, maar omgekeerd niet. Nou moe!
In elk geval: dit zijn Denise en Olivier die net bij de bakker zijn baguette gaan halen was, en dan nog maar eens het eindeloze (en ik ben eigenlijk nog maar aan het begin!) land waar ik doorrijd, dan het kasteel van Madame de Maintenon en tot slot de kathedraal van Chartres die plotseling opdaagt op het einde van een klimmetje.
Overigens: ik heb bij Denise en Olivier 66 € betaald voor middagmaal, diner, ontbijt én overnachting, dranken inbegrepen! Nu gij! En bovendien heb ik bij haar mijn was mogen doen.
Morgen ben ik zinnens om 90 km te doen, naar een ongehoord mooi kasteel, om er te overnachten. Het kost 59 €, en ik blijf er dineren voor 15 € en het ontbijt is inbegrepen. Een beetje meer op de pedalen duwen, want overmorgen wil ik afwijken van de route, en naar Amboise rijden, om er eindelijk eens het Clo Lucé te gaan bezoeken. 't Zal de derde keer zijn dat ik naar Amboise ga, maar deze keer niet voor het kasteel waar Charles IX met zijn ketel danig hard tegen een deurstijl is gelopen dat hij het niet heeft overleefd. Overigens is ook de grote Leonardo in Amboise gestorven. In de Clo Lucé. En daarna weet ik het nog niet. Misschien gewoon naar Tours om daar een hele namiddag rond te lopen (ligt op amper 25 km). Zo vaak al naar de Loire geweest, en nog nooit een voet in Tours gezet. Moet ik iets aan doen, vind ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten