vrijdag 25 mei 2012

Méru et le nacre!

Wat rondgewandeld, stempeltje gaan halen, op terrasje pizzatje, enfin, de gewone dingen des levens. En dan het musée du nacre gaan bezoeken. Het maken van knopen en dominostenen was de belangrijkste economische bezigheid van Méru en de wijde omstreken! Je ziet dus de oude fabriek, nu museum, de man die gaatjes in dominosteentjes aan het boren is (!!), dan elk gaatje vult met een papje van verbrande hoorn, wat dan 24 uur moet drogen. Dat is het "dominoterie". Verder het grote atelier, en vooral "mijn" huisje en tuintje met mijn kamer links. Heerlijk verblijf. En nu echt tot morgen.

2 opmerkingen:

  1. Dag Herman,

    ik volg je sinds gisteren, heb vorige dagen ook gelezen. Weervoorspellingen zien er de eerste dagen zeer goed uit. Schitterend! Dat zet een mens aan om de stijve knoken terug eens op die fiets te zetten.

    Lode

    ps. maak je ook eens een foto van je fiets, benieuwd naar je 'uitrusting'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dagelijks komen wij eens piepen, maar zo te zien verloopt alles naar wens.Het is tof dat je foto's maakt zo hebben wij een idee waar je ergens zit.......wie weet begin ik er ook eens aan maar dan wel vanuit Spanje.Daar gaan er veel komen naar kijken denk ik hahahaha!!!!!!!

    groetjes en het allerbeste dikke smak!

    BeantwoordenVerwijderen