zaterdag 2 juni 2012

Dag 13 :Chenay- Saintes: 91 km

De dag was nog niet goed begonnen of ik had al pech: platte band. En mijn fietspomp lag in mijn bagage bij Klo die nog aan het ontbijten was. Enfin, het schaap heeft haar viennoiserie bijeengescharreld, in een servet gerold is spoorslag naar me toe gereden.
Nou, deze keer hield de pomp het wel uit. Ging verder redelijk goed, want ik was om 14 uur al in Saintes. Onderweg steeds maar tarwe, rogge, erwtjes.... Frankrijk, landbouwland. Ik stak ook  nog de Charente over, waarmee Saintes echt dichtbij kwam.

Saintes ademt zuidersheid uit: vrolijk geklets in de bars, uitbundigheid. De zon doet echt wat met de mensen. En er staat heelwat romaans, mijn préféré omwille van de ingetogenheid, sereniteit, nederigheid, rustig evenwicht. We bezochten er de Abbaye des Dames. 

1 opmerking:

  1. geloof je nu waarom ik zo een hekel heb aan de 13de altijd pech alé ik toch.
    Maar toch moedig blijven en dat vinden wij plezant om te lezen.
    Ook prachtige mooie foto's heel tof!!!
    En nu naar een feest bij Sidoni aan het zwembad!!

    BeantwoordenVerwijderen