maandag 4 juni 2012

Dag 15 Soulac sur Mer - Lacanau Océan : 79 km

Nou dat hoefde er zoveel niet te zijn, maar ik ben weer  misgereden. Wat een pracht van een natuur: puur bos, heerlijke geur, volkomen stilte, en ja..... dromen en de weg kwijt. Enfin, was toch aan het hotel hier in Lacanau om halféén vanmiddag. Goed geboerd: een dikke twintig per uur, kaartjes lezen en weg vragen inbegrepen.
Maar eerst nog een paar foto's van gisterenavond.
 Soulac sur Mer was heel plezant. Maar het ontbijt was pas om halfnegen vanmorgen. Nog niemand om 8u25 en ik ben het dus maar zonder ontbijt afgetrapt. Ja, bijzonder mooie, stille, geurige weg. Maar ongelofelijk saai, want buiten dennenbomen was er niets, maar dan ook niets te zien.
En soms waren de fietspaden benauwend eng en overigens in slechte staat.

Nou, ook goed aangekomen, maar ik was er niet gerust in, omdat ik al lek gereden was en die man van De Spaak in Halle me gezegd had dat die banden eigenlijk niet deugden voor "trekking". Op weg naar de office de tourisme om mijn stempeltje te gaan halen, vond ik een reparateur. Bijzonder vriendelijk, behulpzaam, heeft die onmiddellijk mijn band vervangen, remblokjes vervangen, het hele boeltje weer aangespannen. Enfin, klaar om de tweede helft van mijn tocht aan te vatten
En tot slot, zijn we hier ineen zalig hotel, front de mer. Klo is in een zetel aan het pitten, ik met een pintje bij de hand aan het schrijven. This must be quite close to heaven, I think.
En zeggen dat er vroeger waren die als straf naar Compostella moesten!

2 opmerkingen:

  1. Lacanau! Eindelijk een stopje dat k ken!
    Joris heeft daar nog flink wat kunnen kiten vorige zomer, dus nu weet k exact waar jullie zijn!
    zoen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als straf naar Compostella, das pas boete doen...... En morgen naar Arcachon zeker om te genieten van een paar lekkernijen van de streek, niet te veel oestertjes hé Herman, maar laat het jullie smaken, zoen van ons 2

    BeantwoordenVerwijderen