zondag 17 juni 2012

Dag 28 : Sahagún - León : 64 km

Totnogtoe de makkelijkste dag! 64 km omzeggens vlakke baan, goed weer en geen wind. Op een goede drie uur had ik de klus geklaard. Bij het buitenrijden van Sahagún viel ik op een speciale "albergue" voor peregrinos. 
Ben eens effe gaan neuzen op zijn website,en ik denk dat dit een goede albergue is: niet prijzig maar ook proper. Blijkbaar kan dat niet van allen gezegd worden. Nederlanders raadden me gewoon af een albergue binnen te stappen, of enkel eentje te nemen waarvan ik de reputatie van referenties had. Zij hadden al een paar vreselijke nachten doorgemaakt op een zaal van dertig waar de matrassen op de grond lagen, anderen waar je nauwelijks plaats had tussen de stapelbedden, met mensen die snurken en scheten laten, die dan om vier uur opstaan en dus lawaai maken. Een Antwerpse die alleen reist relativeert me dat wel, maar zegt me dat de Fransen de grootste lawaaimakers zijn, en mensen die naar niets of niemand kijken. Enfin, ze hebben me geen van al zin gegeven om eens in een "albergue" te slapen. Overigens, had ik gisteren een **** voor 25 €, vandaag slaap ik ook voor 27 €. 't Is niet zo geweldig als gisteren, maar ik heb toch ook badkamer met douche en toilet en een goed bed waarop ik net wat gaan rusten ben.
Nou, onderweg dus alles vlak.
León is een redelijk grote stad (toch 140.000 inwoners), met een heel gezellig en monumentaal centrum. Ik ga er straks nog eens in rondwandelen. Heb toch een paar foto's gemaakt.
Die staat er niet goed op. Nou ja. Straks misschien beter, wanneer ik ook het Panthéon ga bezoeken.
Zoniet: hasta mañana. Ik heb nu al hotels besteld tot in Santiago! Kom dus hopelijk vrijdag aan.  Wel nog twee zeer zware, en twee redelijk zware dagen. Begin morgen met een lichte, en been heel blij dat Klo me dinsdagavond komt vervoegen.

2 opmerkingen:

  1. Ziezo er zitten er al terug 64 km op, nu nog een klein weekje en 't zit erop ........leuk toch!!!!
    Wij kijken er in ieder geval naar uit en blijven je dagelijks volgen tot de aankomst in Santiago.
    Graag hadden wij er bij geweest, maar de plicht roept. Dikke zoen en veel moed van ons tweetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tiens, wilde je niet zeker eens in zo'n albergue slapen?
    Als de verhalen inderdaad zo veel zin geven zou k er ook over twijfelen. Ziet er langs buiten nochtans niet mis uit...
    zoen!

    BeantwoordenVerwijderen