donderdag 7 juni 2012

Dag 18 : Escource - Dax : 64 km

Een licht dagje: niet te veel kilometers, redelijk plat allemaal. De Landes, bijna puur dennenbos, of open vlaktes waar ze net zijn weggehaald en nieuwe boompjes werden aangeplant. En voor wie het  nog niet wist: dit is de route naar Santiago over Tours... Dax heeft me anders geen geweldige indruk nagelaten: nogal ruimtelijk wanordelijk. En een kathedraal in neo barok, waar de gothische gevel die was ingestort, naar binnen is gekeerd..! Dit is uiteraard de portiek van de apostelen, en ik heb er, jawel, Jacobus met de schelp uitgehaald.
Het vordert. Langzaam, zoals voorzien. Toch zal ik tegen de Pyreneeën een 1400 km hebben gedaan, en dat is 70 km per dag. Dit geeft me heel veel rek voor de Spaanse camino. Ga ik verder aan dit tempo, dan ben ik op 23 juni in Santiago, waar ik dacht aan te komen op 30 juni. 't Is tijd dus, om wat verlof te nemen. Maar eerst de Pyreneeën over. Ik wil zondagavond in Roncesvalles, in Navarra zijn.

1 opmerking:

  1. vond het leuk om je na zo'n 10 dagen weer te zien, - was wel effe wennen aan je nieuwe look! - en dan weekje "mee te reizen op mijn eigen car-tempo" ... links en rechts vooral romaanse kerken/abdijen bezocht, in 't zonnetje boekje zitten lezen, samen eten 's middags nadat je toegekomen was, en ook 's avonds... was echt leuk en relax, en ik heb er echt van genoten.
    En nu back in the real world, en is toch effe aanpassen.
    Ik bewonder je doorzettingsvermogen heel fel, en wens je goede beentjes en conditie voor de Pyreneeën en het moeilijk(ste) deel in Espana, en hoop je de laatste dagen met woord en daad te komen bijstaan!
    Love you,
    Klo

    BeantwoordenVerwijderen