dinsdag 5 juni 2012

Dag 16 : Lacanau Océan - Biganos : 58 km

Eerst eens kijken hoe de zon gisterenavond is ondergegaan.
En hoe ze deze morgen is opgestaan...
Die kust is daar zo ongeschonden, en bovendien is alles op de fiets voorzien: vandaag reed ik uitsluitend over fietspaden, overigens bijzonder goed onderhouden. Wel oersaai, want puur dennenbos.
We hebben weer samen kunnen lunchen, met oesters en champ uiteraard, zo dicht bij Arcachon. Op deze wijze kan je natuurlijk de lange tocht niet beu worden! Maar eigenlijk heb ik nog niet echt op mijn tanden moeten bijten. Enfin, niet voor lange tijd. Overigens is het weer totnogtoe voortreffelijk, en blijkbaar veel beter dan thuis. Ook dat doet wat uiteraard. Morgen heel plat stuk, denk ik. Het was erg moeilijk een slaapplaats te vinden in de Landes: omzeggens geen dorpen en als er al een was met een hotel, dan was dat volgeboekt. Toch op de weg, een tiental kilometer verder, een chambre d'hôte gevonden, in een bar/tabac/épicerie van het dorp. Het zou me verwonderen dat ze daar wifi hadden. Zo klonk het vrouwtje aan de telefoon alleszins niet, en ik heb het haar niet gevraagd, want was al zo blij dat ik een bed had gevonden. Dus, het kan zijn dat er morgen geen 17 de dagverslag verschijnt, maar dan is 17 en 18 voor overmorgen vanuit Dax.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten