zaterdag 16 juni 2012

Dag 27 : Fromista - Sahagún : 53 km

De stormwind van gisteren had me danig de daver op het lijf gejaagd.... De windvoorspelling gaven me een wind op kop voor vandaag, maar niet zo sterk als gisteren, en pas vanaf 11 uur. Ik ben dus om halfzeven opgestaan, in het zadel gekropen om 7 uur om de wind voor te zijn. Uiteindelijk was het slechts een goede 50 km, en ik zou er dus zijn tegen de tijd dat de wind hard zou beginnen waaien. En zo geschiedde.
Zelfportret in de morgenzon: zoals je ziet, stond ze nog laag!
Voorts was het redelijk vlakke baan, een groot deel over grind.
En meer en meer komt Jacobus in beeld. Hier eentje uit een godvergeten dorp...
Ben dus al om halftwaalf toegekomen in dit hotel. Ongelofelijk: een ****, dubbelkamer met bad, zetels, bureau, enfin, alles erop en eraan. Voor peregrinos 25 €! Het eerste wat ik deed was de sauna inkruipen, heerlijk relax.  Heb hier ook gegeten voor 10 €, een vol menu met wijn en water. Voorts is dit stadje de moeite van een bezoek niet waard. Net of de tijd hier is stilgestaan: de kerken half of helemaal in ruïne, de straten en stoepen vol auto's, een vuile aanblik....Ik ga me dus gewoon in het hotel houden, een tukje doen, en vanavond ook hier eten, en goed uitgerust morgenvroeg, VROEG, naar León vertrekken.
Eens op de fiets, is de tocht  weer de tocht: mooi (gelukkig zon en geen regen!), zweten naar omhoog, genieten naar omlaag. Maar het begint wat te duren. Héél ver is het niet meer:
Zover is het dus nog. Intussen ben ik wel al een 30 km verder. Op mijn teller ben ik net voorbij de 400 kilometer vanaf Roncesvalles, dat is dus een goede 1800 km gereden. Vandaag acht dagen schik ik toe te komen! Ik vind het zelf redelijk ongelofelijk. Hasta mañana!

2 opmerkingen:

  1. Altijd geestig om uw rit van de dag na te kijken via google maps. Santiago komt stilaan in zicht. Spannend. Geniet maar van uw sauna en hou er verder de moed in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij kijken allemaal uit naar je aankomst, en - we moeten eerlijk zijn - terugkomst!
    Mama en ik zijn alvast de champ gaan halen om het te vieren!
    Hou de moed erin, nog even en de Mouschie is er ook weer bij!

    zoen

    BeantwoordenVerwijderen