dinsdag 19 juni 2012

Dag 30 : Astorga - Villafranca del Bierzo: 77 km

En hiermee zijn twee kapen genomen : die van de hoogste top van de tocht, de Cruz de Hierro op 1510 meter.
Een serieuze klim die ik deels maakte met een drietal Baskische nationalisten. Heel plezant volk!
En een tweede kaap is die van de 2000 kilometer! Net afgerond! Er blijven me van hieruit volgens de routeplanner nog 208 kilometer te doen.
De hoogte heb ik proberen te peilen met foto's...
Ja, het was me weer wat. Benen die wel meegingen, maar een kop vol zelfverwensingen. Ik ben in één ruk vanuit mijn hotel in Astorga naar 1425 meter gefietst, een plaatsje met een herberg waar ik wilde uitrusten. Op 2,5 km van de top. En het was er zalig, de choco was zalig, de ontbijtkoeken... Boven was ik niet zo bekaf als in Roncesvalles, maar ik was er niet minder blij om!   De afdaling is ronduit bangelijk: zeer steil, en op regelmatige plaatsen kruisjes waar voorgangers door de bocht gegaan zijn... Ik ben dus zeer voorzichtig naar beneden gebold,  ben in Ponferrada even gestopt,

en dan nog een 20 tal kilometer verder gefietst naar Villafranca del Bierzo, waar ik nu op Klo wacht.
Nog twee nachten en ik ben in Santiago. Morgen is er wel nog een zware rit, zeker even zwaar als die van  vandaag. Maar ook die zal ik uitrijden: met Klo in de buurt, Santiago stilletjes aan in zicht, en de terugrit naar huis en het weerzien van de kinderen en Liezeke in het verschiet, kan dat ook niet anders dan lukken.

4 opmerkingen:

  1. Woehoe! geweldig! Ook leuk dat je de mijlpaal met andere mensen kon delen en dus ook een fototje hebt op die plaats in battle dress ;) Bijt nog even door - vrijdag ben je er en kan je zeggen 'I did it'. Sterk! Straks kan je mee trainen met de Baanjeanetten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat mag je wel zeggen geweldig,als jij dat bent op die foto en zo te zien denken wij het wel komt jij naar huis
    met taille S,geef er morgen nog een goed lap op en dan ist zo ver jabedabedoe !!!!!!!!!!!!Johan is al een Duvel aan het drinken op u gezondheid en overwinning natuurlijk

    Groetjes en dikke kus aan u en Klo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oops, mijn reactie van vandaag staat op gisteren ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hipperdepiep!
    Ontzettende hoogte en jij bent naar daar gefietst! Nog even doorzetten en je bent er!

    BeantwoordenVerwijderen