vrijdag 15 juni 2012

Dag 26 : Burgos - Fromista : 74 km

Eerst een blik op de kathedraal vanmorgen vanuit mijn raam:
Kreeg me weer moeilijk in gang vanmorgen: weer die fiets op?... 't begint wat tegen te steken. Ik heb dan zitten rommelen, heb al mijn tijd genomen om te gaan ontbijten, maar uiteindelijk toch nog de baan op tegen halfnegen. Begonnen met ferme klim, om me wat in stemming te brengen. Eens Burgos uit, weer een formidabel mooi land. De tocht nu blijft op hoogte: Burgos is op 860 meter, Fromista op 780 meter, en dus rijd ik, weliswaar met een paar dieptes en weer hoogtes ( grrrr...!) steeds op redelijk grote hoogte. De wind was ernaar: vreselijke wind op kop. Echt trappen om amper 15 km per uur te halen. Ik dacht dus dat het een gemakkelijke etappe ging worden, quod non! Maar ben toch regelmatig gestopt voor foto's.
Heel gek, hoe ze op deze hoogte (vandaag ben ik ook tot bijna 1000 meter gemoeten) alle soorten koren verbouwen in enorme velden..

De windmolens (je ziet ze amper boven de bloemen) en de klaprozen waren mijn gezellen vandaag. Spanje is koploper in windenergie. Ik heb er van geweten vandaag!

Je ziet hier trouwens de wind in het tarweveld blazen.

Alleen is maar alleen. Hoe sterk is de eenzame fietser?
In Fromista staat deze romaanse parel, de Sint Martinuskerk uit de XII de eeuw. Mijn hotelkamer kijkt er op uit.

1 opmerking:

  1. Hé de moed niet opgeven hé, maar ja alleen is maar alleen, wij zijn vandaag een Belg tegengekomen die is in februari 2012 te voet naar Santiago geweest op zijn eentje en op 71 jaar, das ook straf hé, zijn schoenen waren totaal versleten maar had geen enkele blaar op zijn voeten, hoe is het met jouw banden ....... ????? Zoen

    BeantwoordenVerwijderen