vrijdag 1 juni 2012

Dag 12 : Châtellerault - Chenay : 87 km

Weer redelijk lange rit, en nochtans ging het mij vanmorgen niet af. Niet ontbeten (ze vroegen in het hotel 14 € p.p.!), en misschien was het dat wel. Het heeft goed anderhalf uur geduurd eer ik me wat goed voelde en weer eens goed kon doorstampen. Heb ik ook gedaan, want om kwart na één stond ik hier in het hotelletje van Chenay, een beetje off the road omdat on the road niets meer vrij was. Morgen een belangrijke motorcross op 70 km, en dus  niets gevonden. Moeten gaan slapen in Saintes, op 100 km! Weer lange rit dus. Hopelijk niet te zwaar. Het land blijft prachtig, kijk naar de brug over de Vienne in Châtellerault deze morgen, een kasteel onderweg, nog steeds prachtige klaprozen (ja Lieve...!)..
Na de lunch ga ik steeds wat slapen. En Klo zit onder een boom aan de kerk een boek te lezen. 's Morgens staat ze wat later op, en dan gaat ze dingen in de buurt bezoeken. Blijkbaar vindt ze het niet te saai, wel integendeel precies. Ik hoop dat het zo blijft. Misschien over een paar dagen een volledige rustdag nemen aan zee, wanneer we de derde Franse rivier, de Garonne/Gironde zullen overgestoken hebben.
En hierbij wens ik Vinne en zijn kompanen zacht weer en veel doorzetting wanneer ze morgen (of is het overmorgen?) Kortenberg- den Bosch en terug gaan fietsen, samen zo'n kleine 300 km!


3 opmerkingen:

  1. ja ik moet dus dringend eens die wegen doen met al die klaprozen.... zo mooi!
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al een goed stuk gereden en zo te lezen gaat het allemaal wonderwel! Ik ben echt blij!
    Het is een plezier om t te lezen! :)
    dikke zoen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas heeft je wenst niet mogen zijn ... was echt heel lang geleden dat het - sorry voor de worden maar kan het niet anders omschrijven - zo'n klote weer was: het is NOOIT droog geweest. Er zijn zelfs 'onderkoelde' mensen in de volgwagen gekropen. Vinne, Lorre en Benkes (en Sinterklaas trouwens ook :)) reden ze wel uit!

    BeantwoordenVerwijderen