donderdag 14 juni 2012

Dag 25 : Sto Domingo de la Calzada - Burgos: 83 km

Ik was er niet heel gerust in: een zware etappe en toch 83 km. Om acht uur was ik al de baan op. Weer een heerlijk mooi land.
Er waren een paar klimmen. Lang, maar redelijk: 5% en 4%, wat te doen is. Maar het klom tot bijna 1000 meter, twee keer! En Lieve, weer klaprozen. Dit is zo stilletjes aan de tocht van de Klaproos aan het worden.


En 1000 meter hoog ziet er hier zo uit: korenvelden!

Na die bergen heb ik enorm veel tegenwind gehad. Het ging erg moeizaam. Op plat serieus trappen om nog 15 km per uur te halen. De vreugde bij het zien van Burgos was er des te groter om. 

En El peregrino in de kathedraal natuurlijk.  Maar ook één van de eerste Vlaamse exportproducten, een orgel met dwarspijpen.

Na Burgos, gaat de tocht richting León. Ga ik in drie dagen doen, denk ik. Een beetje rustig, want na León is er de klim naar de hoogste top van deze tocht: de Cruz de Ferro, 1500 meter!
Denk ik liever nog niet aan. Hasta mañana, en bedankt aan alwie me schrijft. Doet deugd op deze eenzame tocht!

2 opmerkingen:

  1. De tocht van klaprozen en kerken/kathedralen.
    Maar ziet er inderdaad wondermooi uit.
    Hier ook eindleijk wat zonneschijn! Zo zie je maar, na regen komt altijd zonneschijn.
    Ik wens je nog veel zonneschijn tot Santiago!
    zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is daar een prachtige streek te zien aan de foto's en met de zon gaat alles beter en sneller met de fiets, hier in Torre ± 35°C, je hebt zeker niet de tijd om een toffe bodega te doen ....... Zoen van ons 2

    BeantwoordenVerwijderen